måndag 19 januari 2009

Bakteriedödande för att få tillbaks livsandarna

Mossa!
Inte fullt så risig idag. Tog mig till vårdcentralen och - kan man tänka sig - fick faktiskt hjälp. Läkaren både lyssnade och tog mig på allvar. Jag fick någon antibiotikahistoria som är bredare än penicillin och hostmedicin (fast inte den jag ville ha). Men jag blev rätt betänksam när jag stod på apoteket och expediten langade fram kartongen och sa: "Bakteriedödande".
Vem är det som ska avrättas? Jag eller bacillerna? Men hon måste ha sett min min för hon ändrade sig snabbt och sa "penicillin". Så, vem vet, jag kanske får både horn och päls av det här...
Boktips:
Spökflickan av Torey L. Hayden.
Vi får barn till oss i skolan, om vars historia vi bara får veta det man vill att vi ska känna till. Och ändå förväntas vi hjälpa dem. Gudskelov kan de flesta av dem kommunicera och berätta vad som hänt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar