fredag 16 januari 2009

Sjuk vård

Det sägs ju att man måste vara frisk för att orka vara sjuk. Sant. Det är därför jag så sällan orkar söka vård när jag är som sjukast. Försökte mig på att ringa sjukvårdsupplysningen idag. Håller på att få tillbaka feber, skrällhosta och huvudvärk, som jag hade jul-nyår. Ont i ryggen fick jag också. Trodde, naivt nog, när jag berättade min historia, att sjuksköterskan i andra änden skulle säga att det var viktigt att jag fick hjälp. Men hennes kommentar var i stort sett: "Det där har du ju gått med så länge att det nog inte gör någonting om du går ett tag till. Ring vårdcentralen på måndag. Och drick mycket..."
Gud välsigne alvedonet, säger jag bara! Det är synd att man inte orkar sätta sig i ett väntrum när man som bäst behöver det. Mycket mindre tjata, för att få komma över huvud taget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar