söndag 18 januari 2009

Gräsligt och risigt i Skoogsdungen

Mossa, mossa!
Snacka om att det susar bland träden, och i mitt huvud. Så här febrig har jag nog inte varit på mycket länge. All min kraft har gått åt till att hämta alvedon och vatten och sköta mina mänskliga plikter mot Katten. Och Katten tycker vansinnigt synd om sig själv för att jag inte orkar gosa med henne eller ens ligga i soffan. Men nu har jag väl inget val, för om jag ska försöka ta mig till någon sjuk instans i morgon bör jag nog tvätta. Men det känns som ett jätteprojekt bara att gå till tvättmaskinen...
Några boktips:
Först en rättelse:
Mammas Selma: Selma Lagerlöfs brev till modern (inte "sin mor", som jag skrev)
Personligt: Dagböcker och brev av Barbro Alving. Det finns flera böcker från olika tidsperioder.
Nils Holgerssons underbara resa genom Sverige, av Selma Lagerlöf. Om jag fått läsa den i skolan kanske jag skulle lärt mig något om geografi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar