onsdag 1 april 2009

Äntligen: Störst av dem är kärlek!

Nu, efter 7 sorger och 8 bedrövelser, har riksdagen äntligen beslutat att vi alla får gifta oss! Det är många som firar idag. Undrar just vad KD gör. Dricker beska droppar, kanske. Så mycket beskt som de sa under debatten idag, så behöver de nog återställa balansen. Skämt åsido. Jag är mycket glad idag! Tyvärr kan jag inte vara i Stockholm på den stora bröllopsfesten, och konstigt nog har vi inget här i stan, fast jag bor i en stor stad. Har fått veta att man i en mycket liten stad minsann ordnat med bröllopsmingel. Lite orättvist, tycker jag! Varför jag inte gör nåt själv? Därför att jag faktiskt bara kan vara på ett ställe i taget. Annars vet jag också att saker och ting inte ordnar sig själva, bokar sig själva, lagar sig själva, för att inte tala om diskar sig själva. Får väl ordna en egen brölloppstårta när jag får besök från fjärran ort. Dessutom är jag så trött att jag gott kan vänta med firandet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar