torsdag 2 april 2009

Städa, städa...

Det finns vissa saker man är bra på och vissa man är sämre på. Städning är det värsta jag vet, och det är också det jag är sämst på. Så jag skaffade mig en städhjälp. Ett par veckor innan jag får besök hoppade hon av pga tidsbrist. Sen hörde hon av sig igen och sa att hon skulle komma. Gissa om jag blev lättad! Jag blev mindre lättad när hon inte kom, och av att läsa mailet om att hon inte hinner. Så det är bara att börja. Samtidigt ska det planeras och handlas för "Stora Lokals" påskfest, måste köpa en bagagevagn och handla mer mat.
Och det var ju det här jag lovade att inte skriva om! Gnäll och skäll ur ett privatliv som knappast kan intressera någon annan. Den här bloggen skulle ju bli seriös, sagolik, mystisk och slagfärdig i en kul blandning. Får väl träna mina slagord på dammsugaren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar